torsdag 22 januari 2009

Symöte

Igår var det då åter dags för symöte. Varannan onsdag träffas vi, äter gott och pratar ikapp oss. Tio trevliga, smarta och naturligtvis ursnygga tjejer i våra bästa år. Det är ju en del som ska dryftas; barn, stundande semestrar, jobbet, eventuella utsvävningar på reor odyl. 
Jag var kvällens värd, bjöd på thai, hembakt bröd och fruktpaj med knäckigt skal. Kanonenkel paj by the way: 
2,5 dl. socker
2,5 dl. vetemjöl
1 msk bakpulver
1-2 ägg
Blandade frukter; äpple, päron, kiwi, banan och ananas tex.
Lägg hackad frukt i botten på en pajform, rör ihop degen och smula den på frukten. Smält 100 gr. smör, och pensla det ovanpå. Grädda 200* 20-30 min.
Skönt att få använda min älskade kitchen aid, den har tyvärr blivit lite eftersatt på sistone.
Nej, nu ska jag fräscha till mig och gå till jobbet.
xoxo
Lena
p.s Jag har suttit i kvällar och försökt få med en bild. Nu lyckades jag...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin