söndag 15 februari 2009

Borta bra men hemma bäst...


Ja, visst är det väl så? Jätte skönt med en veckas semester; kanonväder, god mat och trevligt sällskap, men nu ska det bli så kul att börja jobba igen! Gott att komma hem. Jag har väl tvättat fem-sex maskiner idag. Blir mycket tvätt... 
Min misstanke om att Jo Nesbös (jag kan inte hitta ett norskt ö på tangentbordet) senaste deckare hade kommit ut på pocket visade sig vara sann när vi kom till flygplatsen. Jag har väntat på "Snömannen" ett halvår, minst. Det är den sjunde boken i en serie om en alkoholiserad och ärrad kommissarie vid Oslopolisen; Harry Hole. HUR bra som helst. Perfekt för solstolen denna veckan. Rekommenderas varmt! Börja från början i serien och läs "Fladdermusmannen" först. Jag lovar, du kommer inte att kunna sluta! 29:- på www.adlibris.com. 

Vill även passa på att skicka en grattishälsning till min kusin som fyllde 40 i helgen! Kram på dig!

Nej, nu ska jag ladda en sista maskin för dagen och kolla på en Beckfilm som går på TV. 

/L

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hittade till dig för första gången idag!
Jag "snubblade" över Jo Nesbös bok Snömannen i somras då jag och sambon var på väg upp till norrbotten, i Sundsvall köpte vi den på ljudbok och kunde bara inte sluta lyssna! kanonbra!

Vilket fint syskrin du hade hittat (nytt objekt att leta efter på loppis).

Ha det så gott!
Hälsningar Anne

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin