måndag 16 november 2009

En röd jul




Det verkar som om svenska folket önskar sig en traditionell röd/vit jul i år. Det märks tydligt på försäljningen av dukar, servetter och metervara. Mysigt tycker jag.
Som ni vet är ju Nyblom & Kollén extremt duktiga på att ta fram lantlig textil med tradition som ju även är deras ledord. Titta in på deras fina kollektion HÄR!

Söndagens mässa gick över förväntan. Fullt av intresserade och köpsugna damer som fick känna, prova och handla av alla utställare. Det stylades hos frisören, masserades hos massören, man fick en gratis hudanalys hos ME, köpa kläder och smycken och inredning. Alla besökare fick en påse med hem fylld av erbjudanden. Läs reportaget i tidningen HÄR! Nu snurrar det så i huvudet att jag inte kan sova... Därför sitter jag här i köket klockan fem på morgonen... Ja, det gör ju gott i tvättkorgen i alla fall...

3 kommentarer:

Cecilia & lilla Flo sa...

Hej! Har njutit av din blogg i smyg länge nog :-) dags att lämna ett litet spår. Inte nog med det...jag bor i Borås, tänker ta dottern (och valpen) och svänga bort till Fritsla någon dag och spana in butiken. Hur hinner du allt??? Du verkar vara kreativ i turbofart, jag är fylld av beundran!! Din vackra blogg har en så varm och härlig ton, läser med glädje dina inlägg, Tack!

Bella sa...

Vilka ljuvliga bilder du visar!!!

Har inte riktigt bestämt mig ännu om jag ska köra med mina klassiska julröda julsaker iår eller smyga in mer vitt och silver vilket hade passat i vårt kök/vardagsrum.

Tänkte kolla hur länge du har öppet på lördagar? Ska nämligen ner till Svärmor nästa helg som bor i Svaneholm och om jag får med mig sambon och vi hinner så funderar jag på att komma och kika i din butik :)

Hoppas du får en bra måndagkväll

Kramar Bella

Signe 1 sa...

Jättefina bilder du visar!!:-) Ha en fin dag, kram Sofia

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin