lördag 26 december 2009

Boxing Day










Nja, förkylning är inte kul när man är ledig... Bihålorna tränger ur ögonen och näsan rinner. Suck. Igår kväll körde och hämtade vi våra ungdomar till och från olika tillställningar. Känner man sig gammal då, när "barnen" är ute och har kul på juldagen? Nej inte alls... Och jag är ju inte ens fyrtio... Suck igen.

Är det någon som varit ute på rea eller bytt sina julklappar på denna klassiska "boxing day"? Jag ska byta en tryckkokare mot en stekgryta från Le creuset. Tryckkokare? Vem använder en sån? Någon som vet?
Min nya svarta elvisp från Dualit stannar i skåpet, den har jag önskat mig länge! Har jag sagt att jag är löjligt kär i fina köksattiraljer? Ja, ja var och en med sitt...




3 kommentarer:

Stig-Ove sa...

God fortsättning på julen Ät honung o krya på dig för snart är det ju födelsedag

Aratorps Lena sa...

Tack detsamma, kära morbror! Ja, snart är det födelsedag...

Stjärnor & Champagne sa...

Lean, Dualit!!!! Jag blev lovad en i morsdag present och har fortfarande inte fått någon. Morr morr....Är du inte ett dugg bättre? Tryckkokare, näpp inget jag använder hihi...Var ute på rean men som sagt bara för byte.
Krya på dig vännen/ Kramkram Anne

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin