lördag 30 januari 2010

Vill ha!



Å, vad denna mattan är cool, eller hur? Jag gillar det smått klassiska trycket som brittiska regeringen tog fram på våren -39 i begynnelsen av andra världskriget och som klistrades upp som planscher runt om i landet för att ge positiv energi till folket. Kung Georg VI lånade ut sin krona för att ge tyngd åt budskapet, tyvärr har man inte kunnat få fram vem som ursprungligen kom på det slagfärdiga budskapet.
Loggan glömdes bort i femtio år tills någon hittade den i en bok som köpts på auktion och nu ses den på kläder, tavlor och mattor osv... Häftigt - och fortfarande ett bra budskap, tycker jag.

5 kommentarer:

Linruz sa...

Håller med dig.
Gillar det massor.
Har ett nytryck i svart och vitt i hallen med detta budskap.
Ha en fin lördags kväll.
Kram Lina

Två systrar sa...

Den där mattan har jag också sneglat på många ggr!! Super snygg!!Kram C

STENLYCKA sa...

Vilken läcker matta.
Ha det gott i vinterkylan!
Kram

Bella sa...

Visst är mattan supersnygg och jag gillar verkligen budskapet, men hade inte koll på bakgrunden så intrerssant att lära sig det :)

Hoppas du får en skön söndag

Kramar Bella

Hannah`s Dreamlife sa...

Hej Hopp!
En liten fråga gällande Artwood..för visst har du det i butiken? Är intresserad av deras Vintage leather fåtöljer..tex Daddy- vet du vad de ligger i pris till slutkonsument..lilla jag? skulle vara så fint att ha på övervåningen men jag hittar inga återförsäljare på deras hemsida och då kom jag att tänka på dig och din fina butik..att du kanske vet :) Vi hörs, Kram!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin