onsdag 7 april 2010

Dyngkåt...

I går kväll var vi och kollade på Mia Skäringer med hennes show Dyngkåt och hur helig som helst. Fantastiskt bra. OM ni har tillfälle så missa den inte!
Väldigt utlämnande och med naken närvaro blandar hon komik och tragik i en härlig mix; hon kliver till exempel ut på scen i en för liten, tjugo år gammal bikini och hängmage. Underbart! Skrattet fastade stundtals i halsen när sanningen från livet bränner men hon är ju fantastisk på att förstora kvinnans egenskaper till komik... Tabita och Gulletussan skymtade såklart förbi och en ny stjärna som hette Ann-Marie som förtvivlat försöker bli lycklig och lider av kronisk svampinfektion... Jag beställde hennes bok när jag kom hem i går kväll. Finns på pocket. Sista delen av Solsidan på fredag får vi inte missa heller, eller hur?

6 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Jag lovar dig att du kommer att tycka precis lika mycket om boken. :) Det är ju hennes blogg och krönikor som ligger till grund för boken och nu också hennes turné. En mycket bra bok som man inte kan släppa. Jag gillar hennes väldigt raka och ärliga stil. Inga krusiduller utan verkligen sanningen som den är rakt upp och ner. Så du kommer att ha en trevlig och berörande lässtund framför dig!

Kram Lotta

Camilla sa...

Jag älskar Mia och Clara!

Lyssnade på Clara i en intervju på radion när jag åkte hem från jobbet nu. Var såg ni showen? Måste absolut beställa den här boken - tack!

Ha det gott - kramiz!

Linruz sa...

Åhhh den hade jag gärna gått på.
Hon är bara föör underbar.
fredagarna kommer inte bli sig lika utan solsidan:(
Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho vännen...Slutsålt tyvärr här i LKPG, skulle gärna velat gå. Hon ärr ju sååå bra tycker jag. Älskar Solsidan, så klockrent hihi. Men det kommer ju mera avsnitt som tur är. Jag tror att nästan hela svenska befolkningen är glada för det.
Ha det gott vännen/ Kramkram A

Carin sa...

Hallå Lena och TACK för dina rara ord! Värmer verkligen ett modershjärta när man hör att dom kan uppföra sig fast mamma inte står och blänger... ;))

Ps Din gosse hälsar oxå alltid artigt på mig! :))

Kommer inom butiken SNART, nu är det dax för inredning av nya köket! :D
Ha en skön kväll! Kram Carin

Gotlandsliv sa...

Kul att höra att du gillade showen! Jag ska på den nästa helg. :)

kram!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin