onsdag 29 september 2010

Fårö








Jag sitter här i gryningen (i dag igen...) med min rykande varma kaffekopp och tänker på en annan gryning. En gryning som var helt magisk. Vi kom med nattfärjan till Visby, körde upp mot Fårö och åkte över sundet med första färjan 05.30. Helt ensamma och obeskrivligt trötta efter en vecka på mässa i Stockholm och utan sömn under natten. Vi körde utmed havet mot Digerhuvud, det stora raukfältet, och utmed vägen nere vid vattnet låg en samling bodar; ett gammalt fiskeläge. Jag fick Lars att stanna (han såg inte riktigt tjusningen i detta) och vi klev ut i kylan och blåsten innan solen kommit upp. Tystnaden, färgerna, havet och det gamla virket tog andan ur mig. Det mesta på Gotland och Fårö tar andan ur mig. Det var en vacker plats att vakna på. Helgumannens fiskeläge.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt vackert!

Tack för din fina blogg, en stor inspirationskälla!

Eva, utan egen blogg

Carin sa...

Hallå vännen! Vilka bilder! Wow.... Helt underbara! Just gryningen tycker jag är vackrast på hela dygnet.... Det är något magiskt att se solen stiga upp...

Kursen är jätterolig! Jag känner också att Feng shui tilltalar mig mycket! Gillar när det är harmoni och bort med energitjuvarna...

Ha en strålande dag! Kraaam Carin

Skogslyckan sa...

Förstår att du ville stanna. Det gamla gråtonade träet och de vackra formerna på båtarna. Ett härligt lite gråaktigt skimmer så där om morgonen. Andlöst vackra bilder..
Ha en fin dag!
Kram Pia

Monica sa...

Hei på deg.
Fantastiske vakre bilder!
Ønsker deg en riktig fin onsdag.

Camilla sa...

Vilket vackert, rogivande inlägg...precis vad jag behövde under lunchen efter en stressig förmiddag:)

Kram till dej!

Pernilla sa...

Å vad vackra bilder.
Är du alltid en morgonmänniska Lena?
Var får du all energi från?
Jag skulle verkligen behöva veta...
Ja, ja, min energi kanske kommer när mina små lär sej sova ordentligt.
Vi syns imorgon. Stor kram!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin