onsdag 25 maj 2011

Dahlberg i Helsingborg


Efter en hel dag i bilen och en del inköp inför hösten hamnade vi till sist i Helsingborg. Hungriga och trötta fick vi ett hotellrum och granne med hotellrummet låg en gastropub som ganska omgående fick besök av oss... En lågtemperaturbakad röding med murklor, färskpotatis och bakade tomater från Viken slank ner utan protest. Lars åt en burgare på "fullblods wagyu" och jag misstänkte hela middagen att det var häst. Det var det inte... De delikata rostade mandelpotatisarna skulle han trilskas att skala, och det hade nog samtliga gäster ganska roligt åt...
Gott tyckte jag, dyrt och dåligt tyckte Lars. Allt är precis som vanlig med andra ord.

Förresten! Jag var förbi och hälsade på trevliga Mariette på vägen också! Om ni har vägarna förbi Knäred så missa inte fina Tulipa Blomsterverkstad! En gratängform från Gerbera fick följa med mig hem...

Nu ska jag svulla i mig hotellfrukost!


4 kommentarer:

pysseltanten sa...

Helsingborg...men barndomsstad...<3
Numera bor vi på landet ca 3 mil utanför Hbg...men räknar fortfarande Helsingborg som MIN stad...:))
Ha det så trevligt nu när ni är där...synd inte vädret är bättre...
Kraaamizar Git

pysseltanten sa...

Hmmm...MIN barndomsstad skulle de ju va förstås...hihi...

Knaada sa...

Det där lät ruggigt dyrt nej gott menar jag!

Murklor, mums!

Tulipa sa...

Hej Lena!

Tack för besöket igår!
Jag fattade inte direkt att du var du...*ler*...

Hoppas ni får en givande dag på Green Gate och lite härlig shopping(?!)....

Kram från Knäred

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin