torsdag 8 december 2011

Pysselsugen?



Fyll en ballong med vatten. Ställ ut i minusgrader över natt. Skala bort ballongen och töm sedan ut det vatten som inte fryst och vips har du den snyggaste ljuslyktan att dekorera entrén med!
Bild (och idé) lånad från Sköna hem!

Jag har låtit måla om vårt badrum så min kväll kommer att gå åt till städ och fix. Kanske till och med ett foto till er? Eller förresten, det får vänta tills ljuset återvänt i morgon... Men först blir det stekt lax med romsås och potatis. Eller potatismos med riven pepparrot? Hm...



7 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Tack för dundertips!

Fint o Fult sa...

Vilket superbra tips, här skall här inhandlas ballonger, nu kan vi äntligen får lite användning av minusgraderna som kommit hit till ön...
Tack för tips, hälsningar Monica

Johanna Stålros sa...

Underbart tips- nu får jag bara tålmodigt vänta på lite minusgrader;) Kram Johanna

Finas Pyssel sa...

Vilken bra idé och dessutom enkelt att göra! Hmmmm....om man tömmer lite i frysen så borde man ju kunna göra det med en gång....

//Fina

Bokcaféet i byn sa...

Super bra tips Lena! Det ska testas när minusgraderna kommer....!! Just nu blåser det stormvindar hos oss, säkert hos er med!
Din planerade middag lät god, båda alternativen! Här blev det laxbiffar med dutchesse potatis från suveräna Lisas skafferi i Ystad.
Kram Anna

Charlie sa ... sa...

Fiffigt! Längtar efter kyla så man kan få till lite sånt här.

Kram

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt att måla om toaletten. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling, en badrumstävling och även en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin