tisdag 4 september 2012

Hemma igen!




Tänk att jag har kommit både fram och tillbaka till Nice med ett för gammalt pass - hur nu det gick till... Lars hade tagit mitt gamla när han plockade fram dem på morgonen vi åkte. Lite nervigt innan vi var igenom passkontrollen på Landvetter kan jag säga...



Nu är vi hemma igen efter en underbar vecka på Cote d´Azur - Franska Rivieran - med sol, bad, trevligt sällskap, goda viner, utflykter med bil, regn och shopping - allt ni kan tänka er. Allt utom WiFi... Nu har jag har packat upp, tvättat, handlat mat, lagat mat, gått igenom en veckas post, tidningar och mail och är nu redo för bingen! Mer bilder från resan i morgon... 


Och ni som undrar över mamma. Hon är fortfarande kvar på Sahlgrenska. Operationen blev större än väntat men lyckad. Gissa om hon ska få besök pronto..! Tack för era tillrop och peppande kommentarer - ni är bäst!





3 kommentarer:

Pernilla sa...

Skönt att det gick bra trots passet.
Ännu skönare att operationen gick bra!

Kram till både dig och mamma

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lena!
Spännande att resa med för gammalt pass:-) Jag höll på att inte släppas ut från Australien en gång när en nitisk passkontrollant påstod att a) han hade redan sett mig gå igenom där en stund tidigare. Dubbelgångare?! b)Mitt pass var "bara" giltigt ytterligare 8 månader eller vad det nu var. Han påstod att 1 år skulle det vara. Jag hänvisade till hans ambassads hemsida som hade uppgivit 6 månader. Men min största fundering var vad i hela friden det kunde spela för ngn roll nu, då jag skulle UT ur hans land!! Jag tror han hade en rktigt dålig dag på jobbet och hittade lämpligt offer att ta ut det på!

Skönt att din mammas operation gått bra och att du haft en sån skön vecka på Rivieran! Ser fram emot att se fler foton!
Kram Anna

Carola sa...

välkommen hem.
till hösten. och mamma!
Ta hand om dig.
Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin