torsdag 6 september 2012

Tre generationer





Mina dagar räcker inte riktigt till...

Med en butik i ommöblering, en full mailkorg, höstnyheter som väller in, en tvättstuga som svämmar över och ett hem i stooort behov av storstädning väljer jag att åka och hälsa på min lilla mammis på sjukhuset. Vad annars, liksom? 

Jag plockade även med mig en käpp, en rullator och min - om möjligt ännu mindre - mormor (hon är så liten numera att hon skulle behöva bilkudde...) och åkte till Sahlgrenska. Underbar kvalitetstid och sååå skönt att äntligen få träffa mamma efter operationen!!! 


Nu repris på Pluras kök. Snart bokläsning i sängen under varmt täcke - det börjar bli kallt hörrni... Brrrr...






3 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lena!
Förstår att det var härligt att få träffa sin mamma igen! Sött med lilla mormor!!
Du får övertala mannen din att dra ett varv med dammsugaren!
Å andra sidan så gör det inte så mkt om dammråttorna får dansa på bordet ibland, det finns ju viktigare saker!

Blir nyfiken på vad du läser för bok. Ngn du rekommenderar?
Trevlig helg!
Kram Anna

Charlie sa ... sa...

Tänker på dig!!

Kram Lotta

Välkommen Hem! sa...

Finns inget viktigare än att ta sig tid med sin mamma (tyvärr finns inte min kvar och inga ord i världen kan beskriva saknaden). Och att ta med lilla mormor, det värdesätter säkert båda oerhört. Du gör alldeles rätt i att skita i dammråttor, post och annat. Ha inte ens dåligt samvete.
Önskar er en trevlig helg och många krya på sig hälsningar till din mamsen!
Kram, Judita

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin