tisdag 22 januari 2013

Vårfräscht på mässan!






Godmorgon vänner!


Eftersom jag har lite som snurrar i huvudet just nu så är det inga problem att studsa upp vid sextiden och köra igång! Och den där salvan från Thailand var ju en riktig hit... Häpp!



Det enda jag inte riktigt har haft tid med är att skriva någon vettig trendrapport från mässan. Ni vet en sån där när jag samlar ihop de bästa bilderna och sammanfattar alla intryck? För det första hade jag fullt upp med att hålla mitt feberstinna huvud över vattenytan och koncentrera mig på mina inköp, för det andra är det ju i första hand det jag är där för... Inköp alltså. Men några grejer undgick inte ens mig... 

Det är pastellernas vår, och då i första hand korall, aprikos, grönt och gult. Det är bambuns och rottingens vår. Det är odlingens och trädgårdens vår - det är det ju i och för sig alltid, men i år såg man det ekologiska mer än någonsin - lökar, lökar och åter lökar, trädgårdsredskap osv... Det är den gula metallens vår; guld, koppar och mässing. Det är batikens och vattenfärgseffektens vår. 

Ja, kort sagt. Fräscht!





Och för lite mer proffsighet i trendrapporteringen så föreslår jag ett besök inne hos Sofie (som jag för övrigt snicksnackade lite med i gångarna), Jannice, Frida eller Karolina! God läsning!



Nu. Home staging...











Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin