onsdag 12 februari 2014

In love with Jill Johnsson


Bilder från SVT


Ibland lyser det till i TV-tablån!


Som den lilla countrynörd jag är visste jag i förväg att jag skulle gilla "Jills veranda" hur programmet än visade sig vara. Nu visade det sig att jag inte hade något att vara orolig för, för serien är en välproducerad rad med program om så mycket mer och så mycket viktigare ämnen än countrymusik och amerikanska södern (vilket, som sagt, hade räckt för mig) - dock med ett så snyggt foto på allt det man längtar efter att se i just detta program; klassiska diners, old trucks, fina postlådor, flaggan vajande i vinden osv… Och där,  mitt i sökandet efter countryns rötter dras det osynliga paralleller till vårt land med utanförskap, fattigdom och svårigheter. Våra gästande stjärnor blir små i det stora landet och får bita i frågor som man inte är van att se klockan nio en onsdagskväll. Mycket snyggt och mycket underhållande och mycket intelligent. Me like a lot. Och musiken… Den - och Jill - är den stora bonusen…


Om du missat denna hit så finns programmen på SVT Play.



Och vi. Vi finns ju på Facebook och Instagram! Länk i marginalen!






1 kommentar:

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lena!
Ja visst är det ett alldeles underbart program! Toppen med play så man kan se det när det passar. Klickar in ibland och bara lyssnar på ngn sång. Blir så USA sugen! One day, I guess....!
Ha en fin torsdag!
Kram Anna

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin