måndag 25 augusti 2014

Tagen i Tage










Idag har jag äntligen varit på Tage Andersens Gunillaberg i Bottnaryd mellan Jönköping och Ulricehamn. En 350 år gammal Karolinergård som fått nya kläder en knapp timmes bilfärd hemifrån om man kör lagligt. Jag har velat åka dit i flera år och nu vet jag vad jag missat! Vilken otrolig kick det var att få ta del av de olika installationerna runt om hela egendomen; ute i skogen, inne i huset och på åkrarna. Konst, kultur, natur. Magi.


Gunillaberg har öppet 11-18 hela augusti och helger i september innan de stänger för vintern.

Fler bilder på Instagram. Aratorp24






3 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lena!
Dit har jag också länge velat åka fast nog en fyra timmar dit för mig. Kanske nästa sommar! Ser jätte fint ut!
Må så gott! Hoppas bra med er lille vovve!
Kram Anna

Elsa på Hälsö sa...

Åh jag måste verkligen ta mig dit! Har stått på önskelistan så länge nu.

Vilka fina bilder du tagit. Verkar vara mycket fina interiörer att titta på också?

Hösten är ju bästa tiden för plantering så efter ett sådant besök kanske jag kan få inspiration till en hoppla rabatt...

//elsa på hälsö

Charlie sa ... sa...

Vill dit!!!

Ljuvliga bilder.

Kram fr ett superregnigt New York

Lotta

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin